14 Şubat 2010 Pazar

14 Şubatta Dünyayı Yakalım


Şu benim divane gönlüm yine hubdan huba düştü…

Mahcemalin şulesinden, çalkalanıp göle düştü…

Bugün 14 Şubat…

Sokağa çıkma yasağı ilan ettim kendime

Kalbime sıkıyönetim uygulayacak bir yasa çıkardım

Gönlümün meclisinde

Ve

Niyetliyim sadece bugün sevmemeye!

Ve

Niyetliyim dünyayı ateşe vermeye!

Bugün aşk hakkında bildiğim ne varsa unutmak istiyorum

Çarşı Pazar dolanıp aşk arayanlara acıyarak bakmak

Ve ağlamak istiyorum.

Gözyaşlarımla kalbimi yıkamayı

Ve kalbimi 14 Şubat kirinden arındırmayı diliyorum.

Aşk pazara düşüp kapitalizme yem oldukça,

Ben ruhumu kirlenmiş hissediyorum.

Sana karşı daha bir hissizleşiyorum…

Sadece yaktığım ateşin içinde yanmayı diliyorum.

Bugün 14 Şubat…

Sokağa çıkma yasağı ilan ettim kendime

Kalbime sıkıyönetim uygulayacak bir yasa çıkardım

Gönlümün meclisinde

Ve

Niyetliyim sadece bugün sevmemeye!

Ve

Niyetliyim dünyayı ateşe vermeye!

Bugün varlık ile yokluk arasında gidip gidip gelmek istiyorum.

Tüm kalpli yastıkları, çiçekleri, pırlantaları, güllü afişleri,

Aşk pazarlayan kapitalist dükkânların camını çerçevesini,

Aşk şiirlerini, şarkılarını, romanlarını, filmlerini, öykülerini,

İnternet sitelerini, gazetelerin sevgililer günü eklerini, sahte âşıkları

ve dünyayı

ve seni ateşe vermek istiyorum.

Sadece bugün yaktığım ateşte ölmek

Ve

Ertesi gün yeniden dirilmek istiyorum.

İstiyorum ki

Aşktan zerrece anladığını düşünenler gerçekten Allah’a iman etsinler!

Ve

Diliyorum ki

Aziz Valentine anısına bu ayine katılmayıp, Aciz Mecnun dedemin ruhuna bir Fatiha yollasınlar!

Yusuf’u kaybettim Kenan ilinde, Yusuf bulunur Kenan bulunmaz

Bu aklı fikr ile Leyla bulunmaz, bu ne yâredir ki çare bulunmaz

Aşkın pazarında canlar satılır, satarım canımı alan bulunmaz

Diriler anlamaz ise de,

Sen anlamışsın derdimden; çağlar evvelinden,

İyi ki benden evvel öldün de görmedin bugünü

İyi ki kahrından değil aşkından öldün Yunus Emre…

Hiç yorum yok: