8 Temmuz 2011 Cuma

İTHAFIMDIR

ne demekti dibace, önsöz, başlangıç, giriş... boşa çıkmamıştı karşımıza, henüz daha başlamamışken konuşmaya...


üsküdar-beşiktaş ido vapur seferleri yeni başlamış, haberiniz var mı?




cuma vakti, uzunca bir yokuş,döşeli taşlar yahya efendi yatar beşiktaşın en güzel noktasında...
kediler dolaşıyor etrafta, bir koku , ağır geliyor bana.
sahi neden kadınlar da buyur edilmez cumaya?
en sevdiğim manzara burada,en sade ve derin
o sırada, bir tabure bulup dalıyorum cenab-ı aşka....
sonra dönüş zamanı,
yorulmayayım deyu kapıya geliyor araba,
mahcubiyet sarıyor tüm bedenimi...



üsküdarda serinlemek için gidilen bu yer, bana nedense hep aynı masayı öngörüyor. yüzler değişiyor, düşünceler ve duygular da , aynı mekanda bir sürü dünya yaşatıyor bana. dondurmalar eskiden daha güzeldi, hemen eriyip bitmezlerdi, şimdi onlar da değişti, hemen erimeye girişti, bir an evvel yiyip bitirmemizi istedi belki. eskiden insanlar da bu kadar kolay eriyip yitmezlerdi; BÖĞÜRTLEN, KARADUT,FRANBUAZ güzel nimetlerdi...


çocukluğum/kum sesleri, taş sesleri/uzak kalınca şehir/oyuncaklarımla kuvvetleşir/odanın içindeki kuş sesleri...





iki türk kahvesi, köpüğü bol, muhabbetin zirvesi...
küçük olan her şey önemsiz mi?
elbette değildi...
çikolatalar da güzeldi...


nuh gemisine almadı beni; tektim çünkü.
elendim ve elenişin sırrını sulara gömdüm.
sahilsizdim.hakikat gibi.
hakikat de sahilsizdi.benim gibi.
bir türlü göremedi dünya, ben bir hakikat idim.





emirgan korusu, güzel günün en güzel başlangıç yeri. istanbulun en güzel seyri. ama daha önemlisi kelimelerimizin büyüleyen güzelliği. aynı mekanlar , güzel insanlarla tat veriyor daim bana.
hasılı



dünyanın en güzel yerinde sevmediğin bir insanla, azap çeker ruhun bin cefayla.
dünyanın en kuytu noktasında sevdiğin bir insanla, mutmain olur ruhun bin sefayla...



hamdolsun.





ille de portakal suyu diye tutturursan hakkına razı olmalısın . hazır olan ne varsa, bir etiket ve paket , sevmedim seni ...
çay da çiğ geldi sana, sevmedin sen de...


demlenmiş bir çayın hakkını verebilirdin oysa...



yine de güzel bir günün hatırasına, içine çekmeli istanbulu doya doya...




uzun süredir aranan dergi, halil cibran aşkına...






hasıl-ı kelam



İNSANA ARADIĞI ŞEYE BAKARAK KIYMET BİÇİLİR.




(HZ. MEVLANA)




eyvallah!









Hiç yorum yok: